Soutěž a recenze: Well Fed – Dobře živeni

Jak jsem již poukazoval na blogu, vyšla kniha Dobře živeni autorky Melissy Joulwan. Najdete ji tedy nejen u Melvila v eshopu – kde najdete také i elektronické verze, a tištěnou také na na stránkách Martinus. Já jsem dostal jeden kousek pro sebe a druhý do soutěže. Takže o té později, první se podívejme na recenzi, co teda vlastně můžete očekávat a jak jsem s tím spokojen já. Knihu jsem již měl v elektronické verzi v angličtině a tedy dostatečně jsem ji znal a byl jsem jí učarován již dopředu, přesto překlad nabízí něco navíc…

Dobře živeniPředstavení knihy:

Nejdříve se tedy podívejme na technické parametry. Brožovaná vazba o 176 stranách nabízí nádherných 115 originálních receptů a spousty spousty nádherných fotek. Recepty však nejsou tak specifické, že by se nedaly obměňovat a protože autorka chtěla co možná nejvíce zjednodušit případnou výrobu a nabídla k téměř každému receptu i návrh na to jak jej obměnit. Najdete tedy více než 200 receptů, ačkoliv většina z nich má stejný základ. A to už je za ty peníze sakra něco. Až na jeden recept splňují standardy whole30 (jedná se o pečenou záležitost podobnou muffinům a přitom neobsahuje sladidlo, ale přece jen je to pečená záležitost) a tedy vše je bez obilí, cukru, mléka a luštěnin. Předmluva knihy je od Melissy a Dallase Hartwiga, tedy autorů Jídlo na prvním místě, bible Whole30 programu. Tu knihu bych Vám mimo jiné doporučil si přečíst, pokud to myslíte se svým zdravím dobře.

Kniha začíná popisem života autorky Melissy Joulwan, co ji vedlo k tomu si vybrat paleo, jakto, že její recepty vypadají tak skvěle a ještě lépe chutnají (no dobře, tohle tam přímo neříká, ale člověk si to dokáže na základě jejích zkušeností spojit). Následně pak mírně probere, co je paleo a jaké suroviny se při vaření nepoužívají. Dále pak sekce o plánování, jak se vybavit nejen po technické stránce, ale co se týče věcí do spíže. Co si budeme povídat, je to prostě komplexní poradce, jak, kde co a proč. Jediné co zde už pak chybí, jsou přímé instrukce, kde to koupit v našich podmínkách, ale to přece autorka nemohla vědět. Přesto u Melvila, přidali pěkný seznam na konci knihy, který Vám s tím může pomoci. Další velkou výhodou je, že nepoužívá moc extravagantní suroviny a opravdu si tedy téměř vše můžete sami připravit doma – koření či bylinky nebudete možná mít, ale sehnat se dají, za to s jicamou už je to horší – tak prostě použijte batáty. Rejstřík na konci knihy dokonce dělí recepty podle druhů kuchyně, takže když dostanete zadání udělat něco britského nebo mexického, snadno to najdete.

Kniha je tedy rozdělena do několika sekcí, ale hlavní jsou tedy teoretická část s rozsáhlým úvodem a přiblížením životního příběhu. Dále teoreticko-praktická část okolo výbavy a zásob. Dále pár základních receptů, jejich možnost kombinování a jak to udělat, abyste ušetřili co nejvíce času, energie a přitom vyprodukovali jídlo na celý týden. A poté už tedy naplno pokračuje sekce receptů – skvělé je, že pokud nemáte mnoho rad o tom, co s nimi dělat, máte část textu volnou, abyste si mohli udělat vlastní poznámky. Tedy vhodné to je zvláště pro nás, kteří si to příště chceme obměnit, nebo nám úplně nevyhovoval postup receptu – který obvykle bývá tak detailní, že to zvládne každý, ale občas si něco musíme mírně přizpůsobit. Po omáčkách a kombinacích koření, začíná sekce proteinů (tedy bílkovin), poté Zelenina a saláty a poté Ovoce. Tak a jsme na konci. Samozřejmě se ještě najdou doplňující informace a rejstřík.

Křest knihy:

Když už tedy víte o čem kniha je, co od ní očekávat a jaké je provedení, mám pro Vás jednu dobrou zprávu. Autorka přiletí 21.11.2014 na křest knihy do Prahy. Do Paláce knih Luxor na Václavském náměstí a to i se svým manželem. Bude tam určitě spousta lidí, kteří se budou snažit dostat podpis a dokonce i (!!!!!) české věnování, které Melissa pečlivě trénuje. Takže určitě se stavte, buď si knihu koupit nebo si nechat podepsat to co už máte. Mimo jiné taky o tom psala na svém blogu.

Hodnocení:

Tohle prostě nepůjde ani jinak než 5/5. Prostě jinak to nepůjde. Doufám, že vydání prvního dílu je příslibem, že se dočkáme i druhého. Ale i kdyby ne, stačí to prozatím. Líbí se mi jak Melvil převedl knihu, ačkoliv se mi pár věcí z překladu nelíbí. Ty samozřejmě sdělím vydavatelství, až se doberu celého seznamu (není jich moc, ale nechci to posílat rozdělené). Graficky vypadá skvěle a líbí se mi, jak je taková příjemná tím, že je brožovaná a ve formátu jaký má. Vůbec se nebudu bát si ji zakládat, nechávat rozloženou při zpracování nějakého receptu.

No pojďme tedy k soutěži:

Pravidla soutěže jsou tentokráte trochu jiná než bývaly, ale slosování bude stejné. Abyste se mohli zúčastnit, stačí abyste se drželi čtyř jednoduchých kroků. Soutěž končí 23.11. o půlnoci.

1. Dejte like na Facebookové stránky mého blogu.

2. Dejte like na Facebookové stránky mého eshopu.

3. Dejte like na blog autorky Melissy Joulwan – The Clothes make the Girl

4. Odpovězte na pár otázek v soutěžním formuláři.

Podmínky: Vyplněním formuláře souhlasíte se zasláním informačního emailu. Můžete zadat vícekrát své údaje s různými emailovými adresami a tím budete mít větší šanci vyhrát. Emailová adresa, kterou sdělíte bude uložena v systému poskytovatele jen dva dny po skončení soutěže a následně smazána. Soutěž končí 23.11.2014 o půlnoci. Následně bude losováno jedno náhodné číslo z celého seznamu soutěžících a vítěz obdrží knihu Dobře živeni s podpisem autorky.

2 thoughts on “Soutěž a recenze: Well Fed – Dobře živeni

1. Vše olajkováno pod přezdívkou Крисс Из Зимнего Царства.
    Bezva soutěž! 🙂