E-kniha zdarma

14 dnů ke změně životaMichalem Turnou, autorem Grasa.cz, jsme se rozhodli už před nějakým časem udělat malou publikaci, která by mohla pomoci všem, kteří by rádi začali s paleo. Myšlenka byla předat ucelený soubor, kde Vás nebudeme až tak zatěžovat sliby natož mraky teorie, ale rovnou přejdeme k činům. Jedná se tedy o publikaci, která nabízí jídelníček na nejméně 14 dní, sestavený tak, aby vyhovoval většině populace – tedy není až tak náročný (to je ten úhel pohledu, že?), recepty jsou ozkoušené a ověřené časem a dají Vám vše co byste měli potřebovat. Všechny živiny, dostatek energie na denní fungování, případně problémy s autoimunitními onemocněními a velký potenciál pro přizpůsobení (obměny stávajících jídel je rozšiřují až na neuvěřitelných 100 dnů!!, aniž byste jedli vždy to samé).

Takže prosím, sdílejte, stahujte, komentujte, jen do nás, přece jen to je prvotina a tak tam jsou nějaké ty mouchy, dokonalost sama to není, takže rádi si vyslechneme co pro příště jinak 😉

14 dnů ke změně života

13 thoughts on “E-kniha zdarma

  1. Zdravím,

    nic ve zlém a chápu, že rady na začátku knihy určitě někomu pomohou s přechodem na Paleo, ale nezdá se vám, že samotným vytvářením složitých receptů se vlastně odchylujete od samotného principu Paleo stravy?

    S pozdravem Tůma Petr

    • Zdravím,

      to je na dlouhou a pouze koncepčně a filozofickou debatu. Paleo je soubor mnoha různých směrů, které mají třeba podobné základy, ale k dosažení jiných cílů a jinou cestou. Pokud chce být někdo ortodoxní, tedy jíst syrově, fermentovaně či případně si vařit na otevřeném ohni, nebudu mu bránit. Většina lidí, kteří s paleo začínají hledá jednoduchý přechod s dopřáním si známých jídel. Jaký si pak dále, po větším nastudování vyberou směr a co budou preferovat je čistě na nich.

      Ano, dnes bych celou knihu napsal jinak a zaměřil absolutně na něco jiného. To ale neznamená, že nikomu nepomohla si najít jeho směr a že bych tuto knihu snad chtěl vzít zpět. Je to jen takový souhrn základních informací a v té době dostupných a ne až nějak extra náročných receptů.

      Pěkný den Petře,
      Metla

  2. Pingback: (Re)start 2015 - zrození superčlověka? - Ondřej Kadlec

  3. Už dva měsíce jedu podle palea a hlavně podle vašich receptů ! Moc děkuji, jste skvělí, jen tak dál!!!

  4. Uzasny web. Jen jsem se chtel zeptat,podle ceho se urcuje gramaz,jelikoz mam 100kg a pri crossfitu bych to videl tak spis na 90-95 kg.Nejake doporuceni? Diky

    • Dobrý den,

      dík. Moc však nechápu dotaz. Gramáž čeho? Dále pak nechápu relevanci s váhou (před a při cvičení).
      Co se týče porcí, tak ty byly odhadnuty tak od oka na běžného člověka či do denní spotřeby předem určené podle parametrů.

      Metla

  5. Gramaze jidel myslim.Kolik toho musim nebo mam snist,jelikoz jsem zvyklej z fitness stravy tam je to napr . 2g bilkovin na vahu,4 g sacharidu a tolik a tolik tuku. Tady se jede jen na pocit? Mam prave strach abych nejedl az zas moc,protoze kdyz vidim,ze je treba jen snidane a pak zadna svacina a obed svacina a vecere. Byl nebo jsem zvykly jist 5-6 denne. Je to spatne?

    • Zdravím,

      jedna ze zásad paleo je nepočítat nic. Ale pokud se bavíme o aktivním fitness, kde člověk potřebuje mít výsledky, tak bílkoviny sedí, ty zhruba stejně, aby se nepálila hmota. Množství tuků a sacharidů se pak odvíjí od aktivity. Co je v knize není úplně vhodné pro aktivně cvičícího člověka a to ze dvou důvodů – chybí tam předtréninkové škrobové jídlo a nepočítá se s tím, že by byl vysoký výdej. Ve Vašem případě bych to celé nechal konzultovat, sacharidy držet mezi 100-250 g na den a tuky poté dorovnat asi na 150 g, možná i více podle toho jak jste velký a těžký (150 g asi vyjde pro osobu s 180 cm / a 90 kg)

      Druhá zásada paleo je minimalizovat počet jídel na 2-3, ale v případě že trénujete je potřeba jedno přidat (pokud teda netrénujete brzo po jednom ze tří hlavních jídel, protože by se sacharidy přidaly do něj). Pokud máte pochyby, vždycky přidejte tuky, které jsou základní palivo, tam i když jich uděláte moc (200+, tak na ně stejně nebudete mít chuť a to je onen signál, že už stačilo), pokud se nebudete přecpávat cukry, tak není až tak reálné jíst víc než vám dovolí tělo. Rozdělení na 5-6 jídel díky toho, že budete jíst sytější pokrmy docela odpadá, řešil bych to spíš v rámci max 4, kdy to jedno bude spojené s tréninkem (doplnění po, nebo najezení se před).

      Metla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *